Az egyes üzenetek osztályozhatók egy skála alapján, amely a különálló (egyedi) és az összekapcsolt (integrált) tudás elméletén alapul. Ezen elmélet szerint az emberi interakciókat újfajta megközelítésben szemlélhetjük. Két különböző módot ír le, melyeket értékelhetünk és ismereteket szerezhetünk az általunk hallott és látott dolgokról. Jóllehet, a két módszert mindegyikünk más-más időpontokban eltérő mennyiségben alkalmazhatja, érdemes példaként összevetni két embert, akik közül az egyik (A) alapvetően különálló tudással, másik (B) többnyire összekapcsolt tudással rendelkezik.

A példákban a különálló tudással rendelkező személy tipikusan férfi, míg az összekapcsolt tudás inkább nőkre jellemző. Ezt egyes vizsgálódások statisztikailag alátámasztják ugyan, a valóságban az emberek valahol ezen két szélsőség között foglalnak helyet. Egy együttműködő és hatékony tanulócsoport esetén a legjobb, ha mindkét tudást mindenki hasznosítani tudja. On-line fórum esetén egy üzenetben ezen ismérvek külön-külön, de egyszerre is megjelenhetnek. Az, aki általában erősen összekapcsolt tudásról tesz tanúbizonyságot, közzétehet egy igencsak különállást sugalló üzenetet, és megfordítva. Az üzenetek jelen skála felhasználásán alapuló osztályozásának a célja:

a) elősegíteni az ilyen kérdéseken való eltöprengést mások üzeneteinek az olvasása közben;
b) visszajelzést adni a szerzőknek arról, hogyan látják őket mások.

Az eredmény a tanulói értékelésben semmilyen szerepet nem játszik, feladata mindössze a kommunikáció és a tanulás elősegítése.


Annak, akit érdekelnek a részletek, alább közreadunk néhány hivatkozást az adott elképzeléseket kidolgozó szerzők munkáira vonatkozóan:

Az összes súgó mutatója
A súgó megjelenítése English nyelven.